Про грані великого таланту Тараса Шевченка дізнавалися учні Довголуцької школи під час інтегрованого уроку

Дата: 07.05.2018 15:09
Кількість переглядів: 1195

Фото без опису

      «Дві грані великого таланту. Тарас Шевченко – поет та художник» -таку тему обрали  педагоги  Довголуцькій СЗОШ І-ІІ ступенів для  інтегрованого уроку, який провели 4 травня в рамках засідання методичного об’єднання  вчителів художньо–естетичного  циклу.     

     Метою уроку було: простежити як в особі Тараса Шевченка співіснували два творчі світи: поетичний і малярський, ознайомити учнів із мистецькою спадщиною великого Кобзаря, зокрема як художника-портретиста, з картинами, що експонують-ся в Національному музеї Львова; довести, що і Шевченко-поет, і Шевченко - художник – обстоювач правди, виразник найглибших людських почуттів, народних мук і прагнень, будитель сонних душ, «володар в царстві духа».  

Фото без опису

     Урок проходив під гаслом: «…У рухах пензля і пера нескорена душа палахко-тить…». Учасники семінару побачили  інсценізацію уривку із  твору «Тарасові шляхи» Оксани Іваненко, яку підготували  учні 7-го класу Арсен Кліщун та Софія Юник. У виконанні учнів 5-го класу прозвучали пісні на слова Тараса Шевченка.

     На екрані спливали фрагменти дитинства, юності поета, його навчання в Академії мистецтв. Використано відеоролик  Національного музею імені Андрея Шептицького у Львові із записом виставки унікальних творів  українського генія.

      Всі мали можливість поглибити знання про живописну спадщину, про місце порт-ретної галереї у спадщині Шевченка, про особливо дорогого для Шевченка рисунка «Се мій батько».

     – «Шевченко виконав рисунок у підлітковому віці, навчаючись у польського художника у м. Вільно. Юний художник зобразив батька такого, яким він його запам’ятав з дитинства – чоловіком середнього росту, у селянському одязі, з батогом у руках та зажуреним виразом обличчя», – вела розповідь екскурсовод музею.

       Учні 5-го класу почули також про історію написання автопортретів, намальованих  Шевченком на різних етапах своєї творчості. З захопленням слухали і дивилися на галерею автопортретів, а їх у творсті митця було аж 60!

Фото без опису

       Наступним етапом уроку було практична робота - «Намалювати свій автопортрет у техніці «бістр» (фарба чорно-бурого кольору). Юні художники впоралися із завданням, і незабаром з їхніх творів було оформлено виставку. Під час рефлексії уроку були використані різноманітні види діяльності учнів: і «мозковий штурм», і «асоціативний кущ». І,звичайно, ребус… Завданням додому учням було намалювати портрет друга (у техніці сепія).

      Творча спадщина великого сина України, його життя – явище невичерпне, не-збагненне і вічне. Ми здається все знаємо про Кобзаря. Та це лише ілюзія, бо нам ще віки і віки йти до нього.

      На завершення уроку всі учасники семінару виконали пісню «На високій дуже кручі…». До  підготовки  та проведення уроку були залучені учні 5 та 7 класів, вчителі образотворчого та музичного мистецтва Любомира Ткач і Галина Брелик та педагог-організатор Уляна Пилипів.

Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь